Avsnittsbeskrivning
Ljudet av Daniel Eriksson – VD för AdOn Media Nordic och med ett långt renommé av ledande befattningar inom mediasverige. I avsnittet delar han med sig av de topp två viktigaste händelserna i mediabranschen sedan 90-talet, skillnaden mellan ordet billigt och ordet kostnadseffektivt, tankar kring den snabba digitala utvecklingen och att radio skall sluta jämföra sig med tv. Dessutom hinner vi även avhandla vad han tror är viktigt för att få fler att investera i ljudmarknadsföring och hur det kommer sig att merparten av AdOns kunder investerar i ljud samt vikten av ett prestigelöst samarbete mellan kund, mediebyrå och reklambyrå. Och som inte det var nog delar han också med sig av två dolda talanger och en och en annan anekdot. Som lyssnare får man också ta del av ett tyskt ljudcase där ett fiktivt chokladmärke hittades på och 3 ljudspotar producerades för varumärket. Alla spotar hade exakt samma manus men helt skilda ljudbilder. Resultatet var häpnadsväckande då det skapades tre helt olika varumärkes -och pr