Avsnittsbeskrivning
I detta avsnitt träffar vi Robert af Klintberg Ryberg, grundare av konsultbolaget KAPERO. Vi får veta mer om deras omfattande studie ”Marknadsavdelningen 23” och går igenom dagens fragmenterade marknadsavdelning. Vi pratar om att rigga sig på bästa sätt inför framtiden, att välja bort kanaler och inte vara med på allt, vikten av att förstå affären bättre, bli en bättre affärsmässig partner och att lägga mer kraft på kreation och exponering. Det här avsnitt ska ni skall lyssna på för att få goda råd och tips för att bygga framtidens marknadsavdelning. Avsnittet är ett specialavsnitt där ni får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Dessa marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund, som så klart är med oss i dessa specialavsnitt. Det här är årets andra specialavsnitt. Programledare är Johnny Strömgren och Anki Berglund från Bauer Media.